Har skrivit brev till Åsa Torstensson... men hjälper det???

Till Infrastrukturminister

Åsa Torstensson 


Hej Åsa…

Jag tar mig friheten och lägger bort titlarna. Först och främst ser jag Dig som en medmänniska. Vi lever och verkar på samma jord. Andas samma luft, dricker samma vatten och äter mat från samma tallrik.

Vi drabbas båda av sorg och sjukdomar, sociala problem och elakheter. Men vi upplever också sann lycka, glädje och kärlek…

Därför är det för mig en gåta, att Du som har makten i Din hand och möjlighet att påverka – väljer att inte göra så.

  • Vad får Dig att tro att just Du inte skulle drabbas av skadorna till följd av elektromagnetiska fält?
  • Vad får Dig att tro att just Dina barn och barnbarn, Dina käresta ska komma undan sjukdomar och problem till följd av EMF?
  • Vad får just Dig att undanhålla de bevis som finns att DECT-telefon, mobiler och mikrovågsugnar gör oss sjuka?
  • Vad får just Dig att medverka till att montera ner det fasta telefonnätet?
  • Vill Du verkligen att Dina barnbarn ska ringa till Dig på en mobiltelefon?

 Detta är bara några få frågor som ständigt snurrar i mitt huvud när jag ser Dig på TV. Självklart vet Du om alla risker, något annat är inte möjligt. Men, som så många andra matkhavare i just Sverige så väljer Du att följa penningflödet.


 Åsa… det viktigaste i livet går inte att köpa för pengar, visste Du inte det?


Försiktighetsprincipen i Miljöbalken (2Kap 3
§): Alla som bedriver eller avser att bedriva en verksamhet eller vidta en åtgärd skall utföra de skyddsåtgärder, iaktta de begränsningar och vidta de försiktighetsmått i övrigt som behövs för att förebygga, hindra eller motverka att verksamheten eller åtgärden medför skada eller olägenhet för människors hälsa eller miljön. I samma syfte skall vid yrkesmässig verksamhet användas bästa möjliga teknik. Dessa försiktighetsmått skall vidtas så snart det finns skäl att anta att en verksamhet eller åtgärd kan medföra skada eller olägenhet för människors hälsa eller miljön".


Detta är en lag och att inte följa det som står är ett lagbrott. Är Du medveten om det Åsa?


Bifogar en bild på mitt barnbarn. Den mest fantastiska lilla flicka, 1,5 år gammal. Hon lever i en miljö med mat som värms i mikron, mobiler och DECT-telefoner liggande i hemmet. Och jag lider varje gång jag ser det. Men, mina varningar går inte fram. Pga att hennes föräldrar inte i sin vildaste fantasi kan tro att DU och Dina medarbetare skulle utsätta oss för fara. Dom litar på Dig. Dom lämnar sitt öde i Dina händer, förstår Du vad det innebär?

Skäms Du inte… Åsa?  Är Du inte åtminstone lite, lite, lite rädd för följderna?

"Farmor"