Den totala förnekelsen i "jag måste bara ha en..."

Bilden: Lycklig super-köare Anton Andersson, 19, köade i 9,5 timme för sin Ipad 2. – Jag är jätteglad. Och jag blir ännu gladare när jag kommer hem och får börja använda den. (Foto: Dennis Pettersson)

Jakten på onödiga prylar fortsätter. Nu senast den uppdaterade iPad som kommit ut i dagarna.
Kolla in länken och läs Aftonbladets artikel om folk som köade.
Hur länge de köat... Varför de köper en... Att de ger barnen den gamla iPad´en... Hur lyckliga de är över sitt nya inköp!
http://www.aftonbladet.se/pryl/article12784940.ab

Jag kan inte annat än att upprepa vad jag tidigare sagt:
Den trådlösa tekniken med mobiler och annat är och förblir det största missbruk som drabbat mänskligheten. Mobilen - en ständig följeslagare, som när den inte fungerar orsakar stor oro hos ägaren. När du inte hittar den eller när batteriet tagit slut kan du ta till nästan vad för åtgärder som helst för att få igång den igen.
Den finns hela tiden i din absoluta närhet och gör den inte det blir du förvirrad och orolig. Jämför med cigaretter, alkohol och övriga droger, såsom sockerberoende, matberoende och liknande.
Vid samtliga fall gäller den totala förnekelsen. Du kan sluta när du vill, men du VILL inte.
Stackars människor!