Norge igen...

Gärningsmannen har uttalat att han också gjort offer... han förlorade sin familj efter attentatet, de har brutit all kontakt. Jämförbart offer? Knappast.

Men... Har själv två söner, och det finns ingenting i världen de kan göra som skulle få mig att bryta kontakten med dom. Aldrig, ingenting. Jag skulle alltid finnas för mitt barn oavsett!

Men... bara det faktum att hans familj vänt honom ryggen förklarar en hel del av deras familje-förhållande, och hur gärningsmannen kunde bli den han blev.

Och... bara det faktum, att de som aldrig överger sina barn senare får uppleva att de växer upp till fullt normalt fungerande människor.

Och det faktum att jag själv aldrig skulle överge mitt eget barn, kan vara förklaringen till att jag i dag är en oerhört stolt mamma. 

Det är bara att inse, att ALLT räknas när det gäller barn och deras uppväxt. Kärlek, trygghet och respekt är viktiga ingredienser från dag ett. Om du inte får du det som barn, och inte lär dig att älska, skydda och visa andra människor din respekt - då kan vad som helst hända.

Ta hand om varandra!