Varningar överallt!

Det regnar ute, och det har utfärdats en klass 1 varning för översvämningar lite här och där i Västra götaland. Många börjar sin semester nu och kanske tycker det är för jäkligt med allt regn.
Men, det är ju ändå ett bra tillfälle att göra allt tråkigt nu i början av semestern. Storstäda, tvätta all smutstvätt, städa garderober och annat. Sen är det bara att slappa järnet när solen kommer.
 
Nåt annat som man gärna gör när det regnar är shoppa!
 
Men här är det också på sin plats med en varning. Bara i Stockholm har fickstölderna (hittills i år) ökat med 40 %. Polisen säger att det är ligor som reser runt. Och... en av de största orsakerna till att fickstölderna ökat är de nya iPhone´s som finns på marknaden. Dessa har till skillnaden från de gamla vanliga mobiltelefonerna ett stort andrahands-värde.
 
Så, summan är alltså att mobilindustrin indirekt ökar fickstölderna. Häpp!
 
Nåväl. Jag är ju "ledig" hela tiden så jag kan ju egentligen njuta av alla väder. För när det är sol kan jag sola och när det är regn då kan jag greja undan tråkiga saker. Så bra för mig då! Därför håller jag som bäst på att städa och möblera om så att våra hantverkare ska kunna komma intill när de äntligen dyker upp, (elektriker, rörmokare). Middagen ska vara klar kl 16.30. Däremellan äter jag jordgubbar, ser lite TV, går ut med en missnöjd hund som hatar regn och till sist... går ner i källaren och drar hembränt i ca 10-15 min. Allt för att bibehålla solbrännan jag fick i Grekland. Vilket bra liv jag har! Hurra!