Laserdome - eller "Hur man skapar en massmördare"!

Först vill jag säga, att mitt löfte att aldrig på min blogg nämna massmördaren i Norge vid namn eller att lägga ut bilder på honom som visar hans ansikte, tyvärr härmed är brutet. Och jag anser att tillfället inte kan vara bättre valt. Läs vidare så förstår ni:
 
Träffade en god vän utanför ICA i dag. En pappa (frånskild sedan några år) i sällskap med sin minste son på 6 år. Storebror var kvar hemma hos mamma i en stad ett 20-tal mil härifrån. Storebror på 8 år var nämligen bjuden på barnkalas och var pga detta kvar hos mamma över helgen.
Jaha sa jag. Va kul, barnkalas...
Min gode vän skakade då på huvudet och sa att han var så jäkla förbannad över det här kalaset, men kunde för husfriden skull inte kritisera kalaset. Så berättade han följande...
 
Det finns något som heter Laserdome på flera ställen i Sverige, bl a i stan där barnen bor hos sin mamma. Nu var det då 8-årskalas och alla barnen var bjudna till Laserdom... för att KRIGA. De får alltså vapen i handen och med en laserprick (röd) siktar dom på varandra och skjuter. När de träffat sin kamrat då "dör" han. Blir man träffad måste man gå till en av de anställda på Laserdom och "återupplivas". Efter det kan man ge sig ut i leken igen.
 
Min gode vän var vansinnig...
""Fattar du - dom är åtta år och ska springa runt och sikta på varandra med vapen och DÖDA varandra. Sen undrar folk varför de slåss i skolorna. Jag blir så jävla förbannad!!!""
 
Ilskan gick verkligen inte att ta fel på...
 
Jag hade otroligt svårt att tro det var sant. Frågade om det inte var åldersgräns på eländet - typ 15 år - men nej, det var absolut ingen åldersgräns.
 
Väl hemma igen gick jag in på den aktuella Laserdomen - och döm om min förvåning när jag fann bilden nedan på deras hemsida.
 
 
- JO DET ÄR SANT!  Bilden är inte fejkad. "Alla kan spela" säger Colin 3 år!
Och det värsta är... att det första jag tänker på - associerar till - när jag ser de här bilderna, är bilden av massmördaren Anders Behring Breivik... vilken Ni kan se nedan... Fler kommentarer är helt överflödiga!