McDonalds...

Har sett så många inlägg på Facebook om McD-mat som legat hur länge som helst, bortglömda eller ej, och som inte förändrats något. Den ser lika fin ut efter flera månader t o m  år. Så jag tänkte... hur svårt kan det vara att kolla detta själv. Så jag köpte en cheesburgare och en liten pomfritt i går den 25 april kl 12.20 på McD i Mariestad.
När jag kom hem i går kväll tog jag in påsen och ställde den på hyllan i köket. Då hade den legat hela dagen i en solvarm bil. Det luktade ingenting i påsen när jag stack ner näsan, ingenting... inte ens mat.
Jag gör också något jag inte sett förut. Jag har en referensburgare också. När jag kom hem på kvällen stekte jag färsk nötfärs i lite olja med bara lite peppar och salt på. Rullade inte det i smörpapper och placerade denna i en egen papperspåse på hyllan. Nu kan vi lätt jämföra... (bilden längst ner)
Så nu är det bara att följa händelseförloppet. Jag lägger ut bilder med jämna mellanrum.
Kommer inte att öppna hamburgarpaketet förrän tidigast om en månad, alltså 25 maj. Det får stå där på hyllan tills dess.... om nu inte lukten skulle göra att jag blir tvungen avbryta experimentet alltså....