Det är något som är mycket fel i samhället!

Vi är många som vet att något är riktigt allvarligt fel på vårt samhälle. Inte minst när det gäller spionage och avlyssning, där Sverige spelar en avgörande roll... och går USA´s ärenden. Vi är på väg in i en global polisstat.
 
Björn Ulveus från Abba anser att all världens kriminalitet "från cykelstölder till mord" beror på att det finns kontanter. Men snälla lilla Ulveus... Du menar väl pengar? Att pengar är orsaken? Kontanter? Förstår inte varför just Du har låst dig så på... och gett kortsamhället ett ansikte? Varför?
 
Hmmm... Banken på min ort la ner kontanthanteringen pga rånrisken, samtidigt som vår ICA-butik vägg i vägg fortsätter hantera kontanter med tillhörande värdetransporter flera gånger i veckan. Lyxfällan, Tonårsbossen och flera andra program använder alltid kontanter för att visa pengars värde. Först då verkar människor begripa vad de gjort, samt att kreditkort inte innehåller deras pengar...
Staten gör aldrig något utan en baktanke och jag tror mig veta varför de vill ha bort kontanter och införa strikt kortbetalning... PENGAR! Just det Ulveus, staten är den största syndaren. Allting runt ett betalkort är förenat med pengar, avgifter, procenter, kostnader... Men det finns en ännu större orsak till att Staten gör sig allt detta besvär och frivilligt ställer sig som måltavla för folkets ilska.  Nämligen KONTROLL!
 
Med ett bankkort har staten full kontroll över oss medborgare? Hur mycket pengar vi har, vad vi köper, när vi köper det och hur mycket vi handlar. Det tar också bort möjligheten för svartarbete för folk som vill få in lite extra pengar.
 
Om man med Polisstat menar att staten agerar polis, ja då är vi på väg mot en polisstat här i Sverige (också)!
 
Om du begår ett brott och inte går att få tag på då brukar dina kort spärras omgående och du blir helt förlamad och kan inte ta dig någonstans och inte handla något. När nu kontanter är borta och alla människor ska använda betalkort/kreditkort istället... Ja då är det bäst vi sköter oss - Du och Jag - för om vi på minsta lilla sätt begår ett misstag, något som inte "passar" - ja då finns det inget som hindrar vår käre "Storebror" att dra in våra kort. Sen står vi där - omyndigförklarare. Japp, precis så är det. Kontantlöst samhälle är det sista ultimata som Staten tagit till för att ha total Kontroll på oss medborgare.
 
Till sist, jag har ett Ica-kort. Varje månad får jag ICA-tidningen och ett litet bonuskort samt kuponger med extrapris. Att varorna till extrapris alltid är just sådant som jag ofta handlar - keso, ädelost, mörk choklad, gammaldags mjölk, frysta grönsaker - kan man ju se som väldigt positivt. Men jag blir faktiskt rädd. HUR kan dom veta preciiiiiiiis vad jag vill köpa? Jo, ICA-kortet talar om det. Och... kan man lägga ner så mycket energi på en så trivial sak som att kontrollera mina matvanor på ICA, ja då finns det med all säkerhet resurser att kontrollera annat också... i mitt liv! Vi är inte längre anonyma....
 
God Jul på Er därute!!!