TELIA !

Så har då Telias mobila telefoner trasslat rejält. Denna gång i och runt Falköping i Västra Götaland. Orsaken sades vara kabelbrott vid tre mobilmaster i och runt Falköping. På radion intervjuades Marcus Haglund, presstalesman på TeliaSonera. Och kan Ni tänka er, Gott folk, va han säger?
 
Jo, han uppmanar folk som fått problem med sina mobiltelefoner att felanmäla dessa. För detta ändamål tycker han att Telias kunder ska söka upp "en fast telefon".
 
Telia gör inget annat än undergräver den fasta tekniken, och erbjuder privatpersoner, företag och andra ett mobilt alternativ. Det går enligt Telia alldeles utmärkt att bara ha en mobil enhet i hemmet - eftersom täckningen är så total i deras nät.
 
Men nu, när det brister... ja då passar det att stötta sig på de fasta telefonerna. Hade Telia fått som dom velat sen lång tid tillbaka, hade det inte funnits några fasta telefoner. Har kunden dessutom ett mobilt bredband till sin dator... ja då kan man verkligen undra hur den felanmälan hade gått till.
 
Dom e allt bra korkade på TeliaSonera...
 
 
 
#1 - - Marcus Haglund:

Hej!

Det var lite tråkigt att läsa att vi uppfattas som korkade.

Det är självklart beklagligt att vissa av våra kunder upplever problem i området. Jag har undersökt det hela och enligt våra tekniker så ska det inte förekomma några större störningar i området. Två mobilmaster ligger för närvarande nere, däremot finns det andra mobilmaster i närheten som täcker upp för dessa. Jag sa i inslaget att det går att felanmäla sitt abonnemang via vår hemsida, samt om man har tillgång till en fast telefon.

Vi undergräver inte den fasta telefonin, vi ser även mobila lösningar som ett komplement till ett fast telefon- och bredbandsabonnemang. Om man upplever problem med sina mobila tjänster, och inte kan felanmäla via sin eller en annan fast telefon eller på nätet är det såklart väldigt tråkigt. Det går då även bra att söka upp en Teliabutik som kan hjälpa dig som kund vidare med en felanmälan.

Hoppas att detta gav någon klarhet.

Ha en trevlig helg!

Marcus Haglund, Telia Kundrelationer