"How to get away with murder"...

Åh, va roligt, Det ska börja en ny amerikansk TV-serie. Tydligen väldigt populär i USA, och nu ska vi här i Sverige oxå följa avsnitt efter avsnitt av "How to get away with murder".
Och vad handlar då denna fantastiska tv-serie om? Jo, precis vad alla andra amerikanska serier handlar om: Makt, sex, lögner och mord.
 
Äh fy fan - rent ut sagt! Vad har "the poeple over there" för hemlig agenda, som sprider denna skit över hela världen. Jo visst, svenska serier gör ju sitt för att hinna ikapp, men... Beck är rena barnprogrammet mot denna form av underhållning! Att följa dessa serier och fylla sitt sinna med dessa bilder av mord, övergrepp och hat? Kan aldrig va hälsosamt...
 
Är så heligt trött på skiten!!! Själv kollar jag inte på varken CIA, CSI, PTV eller nån annan serie som dyvlas på oss i tv-rutan. Nej tack. Jag håller mig till nåt enstaka avsnitt av "Glamour" vid 18-tiden på eftermiddagen, samt nåt avsnitt då och då vid 23 av favoriten "Skenet bedrar" (Hyacint och hennes man på bilden nedan). Kanske jag kollar in reprissändningarna av Aidensfield också när jag har tid. Såg alla avsnitt när det gick första gången på tv och ser dom gärna igen.
 
I övrigt är det komedier och dokumentärer, naturfilmer och frågesporter som fångar mitt intresse. Samt, ej att förglömma Dobidooo med Lasse Kronér.
 
Men den största energin av mitt liv lägger jag helst på mina nära och kära. TV´n blir mer och mer sekundär! Och det mår jag bara bra av. Häpp!
 
- I just Loooove Hyacint!