Mobilstrålningen!

Var har du hört det?
Hur vet du det?
Var finns den fakta som säger att mobiler är skadliga?
Hur kan du veta så mycket när jag aldrig hört något?
Konspirationsteorier - tror du på sånt?
Elöverkänslighet? Hahaha, du menar psykiskt sjuk?
 
Ja, variationerna är många på det jag möts med när jag någon enstaka gång vågar yttra att det "kanske inte är så bra att du låter barna sitta så länge med mobilen/paddan/datorn osv"...
 
Det finns massor av forskning från oberoende forskare och läkare världen över. Du kan (om du är intresserad) gå in på Kalle Hellbergs sida Maxicom.se och få tag i flera intressanta länkar att gå igenom.
 
http://www.maxicom.se/Forskningsrapporter.php
 
Vi som är intresserade av att ta reda på dessa risker vet naturligtvis mer än Du som inte är intresserad av att veta. Det är precis som med allting annat. Jag vet inte ett skit om fotbolls-EM som pågår just nu. Men fråga den inbitne fotbollsälskaren så vet han massor. Hur skulle det låta om jag då sa till honom:
- Hur kan du veta så mycket? Var har du hört det? Var finns all den informationen du slänger ur dig?
 
Jo, faktiskt lika korkat. För om Du är intresserad då tar du reda på det du vill veta. Men det blir inte lättare när myndigheter och makteliten i vårt land gör allt för att tysta ner, lägga locket på. Av en enda anledning - PENGAR!
 
Europarådets tog tag i detta med strålningsrisker och skrev en resolution 2011 med nr 1815. Den uppmanade medlemsländerna att informera brett om risker med trådlös teknik och kraftigt sänka gränsvärdena. Varför har dom gjort det? Och varför hör vi inte talas om detta här hemma?
 
Jag lämnar ämnet för denna gång och ber Dig som vill veta mer att klicka på länken ovan och utbilda dig. 
 
Ha en trevlig sommar alla Ni därute! Och de enda vågor du bör surfa på i sommar är vattenvågorna - inga nätvågor...
Och, glöm inte att andas djupt...