Grattis Rockester!

I dag för åtta år sedan startade jag denna blogg. Åtta år!
Inläggen har blivit många, men min ambition har aldrig varit att bli "stor" eller att bli "känd bloggare". Nej...
Det primära för mig har varit att få skriva av mig. Jag fylls ofta av en så stark frustration över saker och ting i samhället. Och jag kan göra så lite. Ännu mindre ju äldre jag blir. Så min blogg har helt enkelt blivit min ventil.
Ibland har jag gett upp. Inte orkat mer. Tänkt att "nu skiter jag i allt". Helst har jag velat lägga mig i fosterställning och bara sova. 
Vi människor är så olika. Många av oss kan bara gå på; jobba, äta, sova, umgås med vänner - utan att direkt reflektera över någonting alls. Men sån är inte jag. Och det är ta mig f:n ett stort handikapp!
 
Jag läser mina medmänniskor, ser hur dom mår. Tar in energier - både positiva och negativa - och smittas av dom. Berörs ideligen av sådant jag ser i min omgivning och inte minst i tv och övrig media. Mycket klarar jag inte längre av att läsa om, att se. Så de raderar jag direkt, vill inte se, vill inte veta mer. Det räcker gott och väl med allt det jag redan fyllt mitt hjärta och min hjärna med. Det räcker verkligen!!!
 
Bloggen kommer alltid att finnas kvar. Till och från. Jag behöver min ventil. Har fyllt 60 i år och känner många gånger att jag bara vill njuta och ha det bra mina resterande år. Inte engagera mig i någonting. Och, det brukar gå bra... i nån timma ungefär. Sen brakar det loss igen...
 
Det har gått åtta år sedan starten. Mycket har hänt och mycket har jag analyserat och försökt informera om. Att mitt stora intresse är just riskerna med trådlös teknik har nog inte undgått någon. Kan bara hoppas att jag fått Er att tänka till, bry er, ifrågasätta. Då är jag nöjd.
 
Ett minne från åren som gått är när jag "angrep" en lärare på högskolan i Skövde. Det gällde meditation och andlighet. Tyckte att han tog åt sig äran för något som funnits i tusentals år. Vi hade en liten dialog - han och jag. Och döm om min förvåning när antalet besökare vid just det inlägget gick över 600 st. Vanligtvis ligger jag i snitt på 30. Vilket jag är nöjd med. Men just denne mannen länkade mitt "påhopp" till sin egen sida och vips!!! Men det bjuder jag på...
 
Grattis då Rockester - till Dina åtta bloggår! Nu går vi vidare...