En basisk kropp är frisk - en sur är sjuk!

Med anledning av tidigare inlägg om att cancer är svamp. Svamp måste ha en sur miljö för att kunna överleva i din kropp. Att få sin kropp basisk är lätt. Minska eller skippa helt socker och snabba kolhydrater. Produkter finns som också hjälper till.
De som jag rekommenderar är Ph-kalk och Bikarbonat (se bild nedan) och samtliga av Holistics produkter - främst BasBalans och Chlorella är bra exempel. Ph-kalk finns hos företaget med samma namn. Köp inte St Marias bikarbonat i affären, den innehål aluminium, inte bra alls. Den på t ex Crearome/Naturkostmetikkompaniet är fri från detta.
 
pH-kalk äter man 1 tsk 2-4 ggr om dagen - tillsammans med kokt avsvalnat vatten - i början. När pH´t i din kropp är uppe på 6-7 räcker det med en mindre underhållsdos en gång varannan dag. Det medföljer alltid lackmuspapper när du köper hos pH-balans direkt. Den visar ditt pH i munnen.
Bikarbonat tar man ½ tsk om dagen i 14 dagar, utblandat i kokt avsvalnat vatten. Efter det håller man upp 2-4 dagar, sen gör man om "kuren".
BasBalans höjer ditt pH. Chlorella är gjord av en sötvattensalg som består av 60 % högvärdigt protein och alla aminosyror, mineraler, vitaminer och essentiella fettsyror som omega 3 och 6 - ett riktigt dundermedel alltså. 
 
Jag brukar koka upp en full kanna vatten varje dag, och ha det som dryck och till bikarbonat. Då försvinner alla skadliga ämnen. Bäst är om vattnet får koka upp två gånger.
 
Något som försurar vår kropp riktigt ordentligt är KAFFE.
Var sparsam med kaffet och drick alltid ekologist!
* * *
 
pH-kalken kostar ca 250 kr/kg. Bikarbonaten nedan kostar 74 kr för ett kilo, 32 kr för 250 gr. Det finns att beställa på nätet eller i välsorterade hälsokostaffärer. BasBalans kostar ca 220 kr för 250 g. Chlorella kostar ca 220 kr för 250 tabletter (5 om dagen räcker alltså i 50 dagar).
Vad tror ni Läkemedelsindustrin tycker om det?
 
 
 
 
#1 - - Christina:

Jag tror att Läkemedelsindustrin får gråa hår, haha. Läste faktiskt en amerikansk artikel igår om svamp och cancer, mycket intressant.
Kosttillskott kan lösa extremt mycket. Jag blev tex av med mina klimakteriebesvär under en hel månad tack vare en kickstart jag gjorde, och mår relativt bra idag tack vare kosttillskott.
Min man har troligen histaminintolerans och vi har lyckats tämja utslagen med olika vitaminer, folsyra, vitlök, timjan, omega och probiotic.

Svar: Jo tack. Läkemedelsindustrin kan nog ge mig gråa hår också. Klimakteriet? Själv hade jag ganska tufft under 5 års tid, sjätte året dalade det och nu är jag besvärsfri sedan 6 mån (fyller 61 i april). Ett råd till din man som förmodligen är histaminintolerant. Se till att han undviker fläskkött - alla varianter. Det innehåller histamin och kan vara droppen som får bägaren att rinna över. Sen är det riktigt bra att plocka späda nässlor på våren, förvälla och mixa till en massa som du sen fryser in i isformar. Ta sen ut en sådan och tina när din man har problem med eksem. Blanda med lite ekologisk rapsolja och gör omslag där det är som värst. Alltså lägg på massan och sen plåster eller bandage. Geggan håller i 5-6 dagar i kylen. Sen får du göra ny. Nässlor är vår kraftigaste antihistamin som finns. Kram från mig/R
Rockester

#2 - - Christina:

Är du fri nu vid 61? Åh då har jag ganska lång tid kvar kanske då, puh, jag är 46 nu...
Tack för svar! Har hittat ny info ang histaminintolerans och det kan vara så att bara man läker magen så kan man fixa problemet. Man ska undvika gluten, mejeriprodukter och för mycket socker. Han har blivit bättre redan av de kosttillskott jag nämnde tidigare så vi hoppas på att det håller :)

Svar: Hej igen. Det är så individuellt med klimakteriet. En del har lindriga besvär ett år, andra lindriga i fem-sex år. Har en kompis som är 69 nu och aldrig haft några besvär. Hon förstår inte varför jag har det så jobbigt (ja, jag vill slå henne på käften ganska ofta, tack). Så ta det bara lugnt. Dina besvär är just dina och kan inte jämföras med någon annan. Hjälp din kropp med att dricka mycket vatten, och då ska det vara kokt avsvalnat vatten. Helst ska det koka upp två gånger om. Jag slår det på en glaskanna och dricker 1-1,5 kanna dagligen, till maten också. Denna omsättning som skapas är renande. Lägg ingen citron eller nåt i vattnet, bara vatten. Ha det jättegott. Lycka till / R PS Jag har en sida på nätet som heter Pollenakuten, där jag skrivit många råd till de med histaminbesvär. Scrolla ner på sidan så ser du.
Rockester