FARMEN . . .

Okej, okej... jag erkänner! Jag tittar på farmen i TV4. Har inte missat ett enda avsnitt sedan starten. Såg även alla avsnitt när det gick för X antal år sedan. Sååå fantastiskt att se människor hur de beter sig och hur det fungerar rent socialt. Farmen är mycket bättre än Robinson, Big Brother och andra liknande program. Big Brother t ex såg jag halva första säsongen, sen fick det räcka för mig.
 
I Farmen har de lyckats med konststycket att blanda de mest olika personligheter. Konflikterna avlöser varandra. Men, jag är inte dummare än jag förstår att det klipps hej vilt och att programmen ligger bra långt ifrån sanningen. Att bara visa 30 minuters avsnitt är också en miss... särskilt som tio minuter går åt till reklam.
 
Det vi tittare får se är mest deltagarnas kommentarer, åsikter och högmodiga självinsikter. Jag saknar de vardagliga sysslorna. Det har slaktats, men vi har inte sett dom äta någon middag. Det har gjorts ost, smör... men inte tusan har vi fått sett det... bara korta "inblickar".
 
Ni som sett programmet vet ju vilka deltagarna är. Min favorit har hela tiden varit Paul... denne märklige man med det stora självförtroendet. Och, som vacklat än hit än dit. I övrigt kan man nog säga att mycket fult har sagts. Men de som beskyller andra för illa beteende har i nästa stund varit likadana själva... kanske lite mer "i mungipan". Där är Paul uppriktigast. Underbara figurer är det i alla fall, och de skänker oss underhållning i form av renodlad social såpa.
 
Har kollat in deras stjärntecken... Paul, Kalle och Erik är Vädurar. Sören och Maria Vågar, Jannike Kräfta, AK är Stenbock och Rimon Vattuman. Övriga gick ej att finna. Finns mycket att säga om detta... men jag stannar här. Vem som vinner? Ja... det lutar nog mest åt Erik (bilden)... kanske Paul.