Vinter...

De senaste dagarna har viken frusit och isen har lagt sitt täcke över vattnet. Än så länge ett tunt täcke, ej gångbart, men det skänker en stillhet åt viken. Till skillnad mot tidigare i höst när gässen härjade på vågorna och stormarna avlöste varandra.
Mitt hem ligger intill en vik av Vänern. Från vår andra våning i huset har vi utsikt över sjön. I dag är det grått och mulet och träden ser otroligt frusna ut när jag ser ut genom fönstret.
Härifrån ser vi årstidernas skiftningar klart och tydligt. Solnedgångarna en del kvällar kan göra vem som helst religiös.
Vi har bara några dagar kvar till julafton, sen nyår och innan vi vet ordet av så är det vår igen.
När jag var liten gick tiden så sakta, så sakta. Men nu...
Min 13-åriga bonusdotter sa igår, att hon är chockad över hur fort tiden går nu - mot när hon var liten???

Jaa, så är det. Ju äldre Du blir ju fortare går tiden - ett välkänt faktum. Men, att vinter och sommar så tydligt skulle komma att jämna ut sina gränser, och att våren å hösten nästan skulle upphöra att excistera? Vem kunde tro det.

Hur som helst.... God Jul till Er alla därute. Njut av vintern, renheten och glittret. Det gör jag. Kramar!

Bilden: Min sons hund en kall vinterdag. Vackert...