157 skäl att INTE sluta använda mobilen...

Jag lägger ut listan igen. Tycker att den är så braaaaa!
 
Fråga människor om riskerna med mobiler så svarar dom:

1. Jag behöver min telefon för att leva ett fullvärdigt liv.

2. Det har gjorts studier, men de är inte övertygande.

3. Hur kan en så liten grej skada mig?

4. Den är en telefon med lågt SAR-värde, så jag kan inte skadas.

5. Det kommer inte att hända mig.

6. Fördelarna överväger riskerna.

7. Om den börjar påverka mig, skär jag ner tiden med den.

8. Om den påverkar mig mycket ska jag sluta använda den.

9. Den är för min säkerhet. Vad händer om jag behöver kalla på hjälp?

10. Jag använder den bara i nödfall.

11. Jag använder den inte mycket.

12. Jag SMS:ar mer än jag pratar i den.

13. Jag kan minska ner användande, men inte just nu.

14. Den är bara så bra.

15. Den är min väckarklocka, videokamera, Internet, e-post, FM radio, mediaspelare, GPS, spelkonsol. Den är allt för mig ...

16. Den är mitt liv!

17. Den är sexigt, cool och mycket användbar. Det räcker för mig!

18. Den är viktigt, jag kan inte leva utan den.

19. Jag håller den inte alltid på samma sida av mitt huvud.

20. Jag ringer oftast korta samtal.

21. Jag byter sida under långa samtal.

22. Jag slutar när mitt öra bränns.

23. Jag slutar när jag får huvudvärk.

24. Jag håller den en bit från örat.

25. Jag brukar använda den i högtalarläge.

26. Jag håller den borta från mitt huvud – när ingen ser mig.

27. Jag sportar, tar kosttillskott, äter ekologiskt. Jag är försiktig på andra sätt.

28. Jag röker inte, dricker eller tar droger så den samlade risken är låg.

29. Länken till cancer är oprövad.

30. Jag charmades...

31. Alla jag känner har ju en, och dom verkar okej.

32. Jag skulle bli socialt isolerad om jag inte har en.

33. 6 miljarder människor kan inte ha fel.

34. Regeringen är till för att skydda mig. Det är deras jobb.

35. FCC, FDA, WHO, HPA, MOA, ICNIRP, DECT, SSM - alla dom säger att det inte finns några negativa hälsoeffekter, så det måste vara okej.

36. Miljarder människor i hela världen kan inte vara korrupta, det finns sanna forskare och politiker.

37. Vetenskapliga tidskrifter och recensioner skyddar oss från skräpvetenskap.

38. Jag är glad för att folk som Anders Ahlbom och Lena Hillert utrotar dålig kunskap.

39. Tillverkare och operatörer måste ju säga sanningen.

40. Alla mina vänner säger att mobiltelefoner inte är någon risk.

41. Oberoende forskning har inte funnit någon risk.

42. Det är möjligt att den gör mig mycket ont, men vad fan, ingenting är helt säkert.

43. Jag skulle vara förlorad utan den.

44. Den är absolut nödvändig.

45. Den är en del av mig. En del av vem jag är.

46. Jag har den bara i min handväska.

47. Den är lugnande och behändig att ha i fickan.

48. Jag behöver den i mitt arbete. Min arbetsgivare insisterar på det.

49. Det är inte bara mobiltelefoner som du reagerar på ...

50. Den visar att jag är ansluten, viktig, inflytelserik, värdig, kraftfull.

51. Den kan ju bli ett problem i framtiden ...

52. Den gör mig attraktiv och trendig.

53. Ingenting kan påverka mig när jag har ett samtal i min mobil.

54. Den är bara så kraftfull och otroligt användbar.

55. Den är som att ha en extra hjärna.

56. Det tar årtionden att veta säkert, under tiden fortsätter jag.

57. Jag betalar ju för den, jag ska verkligen använda den.

58. Jag får gratis samtal, gratis texter, gratis WiFi, så varför inte?

59. Mitt företag betalar, så det kostar mig inget att använda den.

60. Jag kan ringa gratis. Hur smart är jag?

61. Min ringsignal är så cool, den en del av mig och min personlighet.

62. Min har en extern antenn så den är säkrare.

63. Min har ingen antenn så den är säkrare.

64. På den kan jag spela spel, lyssna på musik, läsa böcker, DAH de DAH de dah.

65. Jag behöver den i fall min chef, partner, älskare, barnflicka, byggmästare, rörmokare ...ringer.

66. Varje gång det ringer visar den att jag oumbärlig. Den visar det jag behöver.

67. Det är tack vare den jag har ett arbete.

68. Den visar mig vilket datum det är.

69. Jag behöver den. Jag vill ha den. Jag kan ha den.

70. Jag kan hålla mig borta, vara ifred med en mobil.

71. Jag skulle hellre ha en hjärntumör än vara ensam.

72. Människor som inte har mobil är sorgligt.

73. Människor som inte har mobil, annan trådlös teknik eller Wi-Fi är underliga.

74. Människor som säger att de är farliga uppskattar inte fördelarna.

75. Den låter möjligheter komma i min väg.

76. Den gör mig till en i gänget, informerad och up-to-date.

77. Den tillåter mig att känna till saker om andra människor.

78. Tänk om något händer och jag inte kan nås omedelbart?

79. Jag är mer effektiv och arbetsvillig om jag bär en mobiltelefon.

80. Den ger mig ett bättre liv nu, även om det kan förkorta det i framtiden.

81. Den förbättrar mina chanser och mina framtidsutsikter.

82. Den betyder att jag kan njuta av sex mer om jag blir steril.

83. Jag kan inte föreställa mig mitt liv utan en mobiltelefon / PDA / WiFi dator.

84. En mobiltelefon är inte så illa som . . . .

85. När den visat sig orsaka cancer, ska jag sluta. Till dess ska jag inte oroa mig för den.

86. Jag är säker på att jag kan köra bil, prata och lyssna på en och samma gång. Kan inte du?

87. Den är väldigt smart. Jag är mycket smart för att jag har ju en.

88. Det är därför vi har tummar.

89. Folk förväntar sig att jag ska ha en. Jag blir en del av allt som händer.

90. Folk förutsätter att du har en mobiltelefon, annars är du en riktig tönt.

91. Jag tror på annonserna: "Lev nu", "Framtiden är ljus".

92. Varför skulle någon vilja spåra mig?

93. ”Det ringer”: Det är till mig! Jag undrar vem det kan vara?

94. Någon älskar / behöver / vill ha mig när det ringer.

95. Jag älskar när du ringer.

96. Jag har kontroll.

97. Den ger mig tidig varning om problem hemma, på jobbet, resor.

98. Jag har några bra appar.

99. Titta på alla denna information jag kan bära med mig.

100. Jag hoppas att jag har nog taltid / batteri / lagrade nummer / bilder, videor, musik ...

101. Vad är Coltan? Var ligger Kongo? Den kan svara på allt!

102. Dom nya telefonerna är mycket säkrare.

103. Jag behöver en bättre telefon.

104. Trådbundna headset bär inte signaler till din hjärna.

105. Luftslangs-headset är krångliga och låter inte särskilt högt.

106. Min mobil är min bästa vän.

107. Jag skulle dö om jag inte kunde använda min telefon.

108. Den fungerar genom ett trollslag.

109. Den är ett grundläggande skydd i en farlig och oförutsägbar värld.

110. Den skyddar mina barn.

111. Mina barn fick mig att skaffa en. De respekterar mig mer nu.

112. Den är vad jag behöver just nu. Oroa dig inte för mig.

113. Att veta hur man använder alla dess funktioner ger mig fördelar.

114. Jag gillar den.

115. När jag har den på känner jag mig lycklig, viktigt, nyttig, informerad ...

116. Bara att ha en innebär att jag kan ringa vem som helst i världen när jag vill, var som helst.

117. Det ger mig global räckvidd, överallt

118. Människor kan nå mig när som helst, var som helst. Det är dess storhet!

119. Om jag inte får cancer, så får jag väl nåt annat.

120. Jag kan inte förstå hur en mobil kan komma att kosta mig min syn?

121. Jag har inte hört talas om att en mobil kan kosta mig min hörsel.

122. Jag förstår inte hur en mobil skulle kunna kosta mig mitt liv.

123. Jag är för upptagen för att tänka på det just nu, jag pratar i telefonen.

124. Människor som bråkar om risker borde skaffa sig ”ett liv”.

125. Den är mitt bevis för alla goda ting - vänner, kärlek, berömmelse, förmögenhet ...

126. Den är mitt viktigaste och värdefulla ägodel.

127. Den är min livlina.

128. Vi lever i ett fritt land.

129. Den är mitt personligt val.

130. Om jag får en tumör så tar jag bort den. Vad är problemet?

131. Om jag får grå starr är det en enkel operation att få bort sjukdomen.

132. Jag bär inte metallringar örat eller metallinramade glasögon så jag kommer att vara klara mig.

133. Jag har tagit bort mina amalgamplomber, så jag kommer att bli bra nu.

134. Om jag får huvudvärk tar jag ett piller.

135. Om människor är oroade tycker jag att de ska gå till sin läkare.

136. Smiley-glada människor visar mig att det är okej - att det är okej för mig att vilja vara precis som dem.

137. Det finns ju så många produkter med trådlös teknik, vad skulle vi ha annars?

138. Om något dåligt händer, ska jag stämma dom.

139. Jag får en bra signal här.

140. Jag har den bästa telefonen med den bästa samtalstiden. Smart va?

141. Vissa människor kan inte ta det. Synd. Detta är utveckling!.

142. Jag använder ett Bluetooth-headset, så jag kan inte skadas.

143. Om mobiler är farliga, varför hör man inte talas om det i så fall?

144. Va fan. Du kan inte leva i en bubbla, avstängd från allt och alla.

145. Den dagen den sorgen. Under tiden ska jag fortsätta.

146. Det finns så många problem i världen, du kan inte oroa dig för allt.

147. Jag tror att det finns mycket värre risker än mobiltelefoner.

148. Du kommer ju att dö av något ändå.

149. Den är framtiden.

150. Den är säkrare än att dricka kaffe.

151. Jag behöver den för mitt företag.

152. Jag är ansluten så....

153. Du kan lika gärna bli påkörd av en buss.

154. Jag läser flera tidningar om dagen. Jag har inte läst och jag har aldrig hört talas om några risker.

155. Du har frågor?

156. Alla mina vänner har dem och jag vill inte känna mig utanför.

157. Jag är en pånyttfödd kristen, så Jesus kommer att skydda mig. Och dessutom behöver jag den för att tala med Gud. "