Covid-vaccinet är nu på gång!

Har många i släkten som blivit sjuka och en bekant som avled för två veckor sen i sviterna av Covid. Har stor respekt för Covid och håller mig hemma, handlar mat online och umgås bara med min familj. Att ta vaccin är dock inget alternativ. Det skrämmer mig oerhört då den forskning som det nya vaccinet baseras på är otillräcklig.
 
Totalt 58 vaccin mot covid-19 genomgår just nu kliniska försök på människor, vara 13 är i fas 3, övriga på fas 1 och 2. Fas 3 är den sista fasen innan ett godkännande i fas 4. Sju vaccin har godkänts för tidig eller har begränsad användning. Fas 3 ska innehålla storskaliga studier på vaccinerade personer. Detta tar efter fas 2 ca 3 år då man vet att biverkningar kan komma mycket sent.
Samtliga Covidvaccin som i dag är godkända har inte testats i fas 4 enligt gällande normer. Alla har godkänts för tidigt. De innehåller även nukleinsyra*) som påverkar vårt DNA samt proteiner som påverkar våra signalsubstanser i hjärnan.
*) Nukleinsyrorna innehåller genetisk information som avgör egenskaperna hos en levande organism.
 
Och som om inte DET räckte...
Nu har Svenska Läkemedelsverket öppnat upp för att det får användas vaccin UTAN bipackssedel. Bara det gör mig livrädd!
 
https://svenskfarmaci.se/lakemedel/lakemedelsverket-oppnar-for-vaccin-utan-bipacksedel/?fbclid=IwAR1a-OEwb2tokJn7buVGV13Uh7bjWBAXBNH_jzvTJrKSfXk5666k6F6Ue1I
 
Att vaccinera sig utan att få ta del av en bipacksedel är helt oacceptabelt. Kan verkligen tilliten vara så stor till våra forskare och myndigheter? När Anders Tegnell i Uppdrag Granskning på TV satt och ljög reportern rakt i ansiktet. Har ni inte sett det programmet? Gör det!!
 
Själv stänger jag in mig här hemma ännu mer... om det nu är möjligt. Sverige borde göra en total "Lockdown" i minst två månader för att stoppa Covid. Men DET... det kommer aldrig att ske! Varför? Jo, PENGAR är och förblir viktigare än människoliv. Och i det avseendet utmärker sig Sverige verkligen i alla lägen!